KOVOFINIŠ zavedl moderní systém objednávek – automat je minulostí

Ledeč nad Sázavou – v tomto městě v kraji Vysočina působí již od roku 1951 česká moderní strojírenská firma KOVOFINIŠ a.s., známá pro vývoj a výrobu zařízení pro povrchové úpravy. Ptáte se, co je v této firmě nového? Na jaře roku 2025 se společnost rozhodla inovovat agendu firemního stravování pomocí systému Objednávka obědů. Jak přechod na nový systém probíhal? A jak ho hodnotí samotní zaměstnanci, IT specialisté nebo výdejní kuchyně? Jaké výhody systém firmě přinesl? Odpovědi na tyto otázky nám poskytl pan Ing. Jiří Brož a pan Lukáš Martínek, DiS., jako IT specialista.

„Původní systém objednávání se stal nedostatečným,“ říká pan Brož

Společnost KOVOFINIŠ a.s. zaměstnává cca 250 zaměstnanců a pro zajištění pestré a čerstvé stravy provozuje vlastní kuchyň a jídelnu. Navíc tato kuchyň vypomáhá i dalším firmám z okolí, kam zajišťuje rozvoz obědů. Původní systém objednávek fungoval na principu papírových stravenek, které si musel každý zaměstnanec označit v mechanicko-elektrickém menu automatu přímo v jídelně. V tomto automatu bylo možno ke konci jeho provozu objednat jídlo pouze na následující pracovní den.

„Tento systém fungoval možná i padesát let. Když už přestal být udržitelný, začali jsme hledat nové řešení,“ říká pan Brož a obratem dodává: „po porovnání možností a specifikaci našich požadavků jsme se rozhodli pro vaši společnost.“

Nový systém přinesl nejen softwarové řešení, ale také nový hardware – dotykové terminály pro objednávání a výdej jídla. Navíc si firma KOVOFINIŠ a.s. velice chytře poradila s montáží těchto terminálů – z konstrukčních důvodů nevyužila standardních držáků, ale vyrobila si držáky na míru.

„Zkonstruovat konzole, vyrobit je, namontovat a vyřešit k nim kabeláž a elektroinstalaci bylo z našeho pohledu relativně jednoduché řešení, protože jsme kapacitně vybaveni přesně na tento druh práce,“ říká pan Brož.

Kuchyně byla u příprav od začátku

Na otázku, jak novinku přijala kuchyně, odpovídá pan Brož jednoznačně: „Lidé z kuchyně byli zapojeni už při přípravě – zejména jsme ladili ergonomii a rozmístění terminálů. Díky tomu po spuštění nevznikly žádné problémy ani potřeba úprav.“

Také samotní zaměstnanci si rychle našli svůj způsob – většina objednává přes mobil, menší část přes počítač a minimum využívá objednávkový fyzický terminál v jídelně. A i ti, kteří byli zpočátku skeptičtí k objednávání přes telefon, rychle změnili názor.

„Viděli to u kolegů, vyzkoušeli si to a najednou jim přišlo jednodušší mít všechno v mobilu,“ doplňuje pan Martínek.

Z pohledu správy systému i technické podpory proběhlo vše hladce: „Když bylo potřeba cokoli řešit, support reagoval okamžitě. Všechno jsme vyřešili buď po telefonu, nebo e-mailem,“ chválí pan Martínek "a když bylo potřeba upravit například velikost písma v aplikaci kvůli lepší čitelnosti, změna byla hotová během několika dní."

Zajímavý pohled přidává Ing. Jiří Brož: „Ve firmě je relativně početná starší generace zaměstnanců, kteří „chodili“ desítky let k oranžovému menu automatu. Věděli jsme, že pokud má nový systém fungovat, resp. má být pozitivně přijat všemi zaměstnanci, musí být připravený tak, aby nepřinesl komplikace. Díky dobré přípravě a zapojení různých věkových skupin se to povedlo.“

Dnes se přes nový systém objednává cca 170 jídel denně. A jak dodává pan Ing. Jiří Brož: „Jakmile lidé viděli, že to funguje bez problémů, nebyl s akceptací žádný problém.“

A jak to tedy celé nyní v KOVOFINIŠ a.s. funguje?

Každý zaměstnanec má přístup do systému Objednávka obědů, a to z webové aplikace, přes mobilní aplikaci anebo čipem přes dotykový terminál v jídelně. V systému je jídelníček vždy minimálně na týden dopředu.

Výdej obědů je organizován efektivně a moderně. Zaměstnanci při příchodu do jídelny přiloží svůj osobní čip ke čtečce. Okamžitě se tak kuchařům na výdejních dotykových terminálech zobrazí informace o tom, jaký konkrétní oběd má daný zaměstnanec objednaný. Podle toho jej pak obsluha vydává. Tento systém šetří čas, minimalizuje chyby při výdeji a zároveň poskytuje kuchyni přehled o vydaných porcích.

Závěr: Spolupráce, která funguje

Zpětná vazba od týmu z KOVOFINIŠ a.s. potvrzuje, že klíčem k úspěšnému zavedení nového systému je důkladná příprava, naslouchání potřebám uživatelů a funkční podpora. Tento přístup ukazuje, jak lze v prostředí výrobní firmy efektivně a moderně vyřešit firemní stravování.

Zaujala vás případová studie KOVOFINIŠ a.s.?

Možná i vy řešíte firemní stravování, objednávkový systém nebo hledáte způsob, jak zjednodušit provoz firemní jídelny. Ať už jste malý podnik, výrobní firma nebo organizace s vlastní kuchyní, rádi vám ukážeme, jak může fungovat chytré a efektivní řešení.

Ozvěte se nám – společně najdeme cestu, která bude vyhovovat právě vašemu provozu.

Začněte ještě dnes!

Zanechte nám na sebe kontakt a my se Vám ozveme